neděle 28. června 2015

Vločky nejen ovesné (II.)

Krásnou neděli :) 
Dnešní snídaně

No u nás neděle moc krásná není, celý den prší a nevypadá to, že přestane.

Původně jsem článek ani neměla v plánu, ale nějak jsem se k tomu dostala. Rozhodla jsem se pokračovat v minulém článku o vločkách. Baví mě psát něco, aby jste se dozvěděli nové věci a třeba vás to inspirovalo :)

Jak to máte s prázdninami? Už užíváte volna nebo ještě čekáte na vysvědčení stejně jako já? Bohužel, naše škola je vyjimečná, vysvědčení máme až v úterý.

Na dnešní snídani jsem si moc pochutnala. Ovoce jsem sbírala včera večer, tudíž bylo hezky čerstvé. Jelikož máme velkou zahradu, kde je všeho spousty, ovocem nešetřím :) Je mnohem chutnější než ze supermarketů a hlavně domácí. Jahody už končí, ale přece jsem jich ještě pár našla. Dále jsem nasbírala borůvky, maliny a červený rybíz. Vynikající :) Taky máte v létě vlastní ovoce? :)


Snídaně za celý týden :) 

Kaši vařím takto: Večer předem nasypu vločky, chia a lněné semínka do hrnce a zaliju vodou, přes noc vločky hezky nasáknou vodu a kaše je druhý den nadýchanější a krémovější. Ráno vločky chvíli povařím, přidám protein a osladím kapkami Flavdrops. Ozdobím ovocem, goji, oříšky nebo arašídovým máslem, konopnými semínky a jde se snídat :)


TEFFOVÉ VLOČKY

Pěstují se převážně v Nizozemí, pochází však z Afriky. Teff, neboli milička habešská, je dalším kandidátem pro bezlepkovou dietu. 
Také svým vzhledem mi připomíná zrníčka quinoi nebo amarantu. Obsahuje řadu cenných látek. Velice pozitivní je, že obsahuje i vysoké množství železa a vápníku, také vitamín B1 – thiamin a vlákninu.

Teff je možné využít jak do polévky, kaše, rizota,salátu, tak také pomlít na mouku pro výrobu tradičních kvašených etiopských placek. 

Když jsem vločky koupila poprvé, měla jsem pocit, že jím oříšky :D Opravdu mi to připomínaly :)
Nejčastěji je kupuji ve zdravé výživě v balení po 250g, cenu si přesně nepamatuji, ale nejsou příliš drahé :)

Vločky kombinuji i s jinými druhy vloček, například s pohankovými nebo s jáhlovými.. chutě se smíchají a vznikne něco výborného :)

Účinky a pozitiva: - neobsahuje lepek
díky vysokému obsahu bílkovin je tento produkt vhodný pro vegetariány a vegany
- výborná chuť


SÓJOVÉ VLOČKY

Sója nebyla v Evropě historicky zastoupena, takže obyvatelé starého kontinentu trpí dost často i alergií na její proteiny. 

Sójové vločky se od ostatních liší tím, že neobsahují skoro žádné sacharidy, ale více tuků a bílkovin. Na 100g se pyšní 41g bílkovin, 3g sacharidů a 21g tuků. 

Sójové vločky jsou zásadotvorné, jsou bohaté na vitamin B1 a B3, lecitin, vápník a hořčík. Je vhodné je zařadit do stravy při vysokém krevním tlaku, dně a revmatismu.

Koupila jsem je poprvé a určitě ne naposled, kaše chutná úplně jinak, než z ovesných nebo jiných vloček. U mě v jídelníčku si místo najde :) 

Účinky a pozitiva: -vysoký obsah bílkovin a zastoupení aminokyselin
- vysoký obsah vápníku, fosforu, železa a vitamínu B12
-ovlivňuje nervovou soustavu a je prevencí osteoporózy


RÝŽOVÉ VLOČKY

No, co k nim říci? Neobsahují lepek, chutnají mi a to hlavní je, že se z nich moc dobře vaří kaše.. je nadýchaná, jemná... Hodně mi připomínala krupičku pro děti :)

Tudíž, kdo vyloženě miluje jemné, nadýchané, krémové kaše, vřele doporučuji :)

Koupila jsem je už dávno, kaši z nich často nevařím, raději mám ovesnou :)


ŠPALDOVÉ VLOČKY

Ze špaldy se vyrábí krupice, kernoto nebo špaldoto, které je alternativou rizota. Špaldové vločky mohou být základem do müsli. 


Je výjimečná svým složením a nevšední ořechovou chutí. Odtud se brala „tučnost", není to tučnost, jakou byste si představovali u sádla nebo dobře prorostlého bůčku. Špaldovou „tučností“ jsou její významné nutriční hodnoty. Se svým vysokým obsahem vlákniny a lepku obsahuje téměř všechny základní složky, důležité pro lidský organismus. 

Zatímco má vysoký podíl tuku s vysokým obsahem nenasycených mastných kyselin, sacharidů, minerálů a vitamínů skupiny B, neobsahuje cholesterol.

Když občas použiji špaldové vločky, většinou je namixuju s jiným druhem vloček :) Doporučuji někdy vyzkoušet, výsledná chuť je pak úplně jiná.
Účinky a pozitiva: - vysoký obsah bílkovin a vlákniny
- neobsahuje cholesterol
- stimuluje imunitní systém
-lehce stravitelná 
-má mnohem nižší toxicitu pro choulostivé jedince, alergické na lepek
-má vysoký obsah hořčíku, vitaminů skupiny B, především niacinu (B3), ryboflavinu (B2), thiaminu (B1)


PŠENIČNÉ VLOČKY

Pšenice je jednou z nejstarších pěstovaných rostlin původem z jihozápadní Asie a zahrnuje asi 20 druhů.
Obsahuje lepek, takže nejsou vhodné pro lidi, kteří trpí alergií na lepek.

Vločky z pšenice se používají při přípravě musli, cereálií, příloh, k zahuštění polévek, při pečení a dalších kulinárních úpravách. Výborné jsou do obilných kaší nebo třeba jen s jogurtem a ovocem. Jsou velmi vhodné při redukčních dietách.

Vločky se získávají z navlhčených a lisovaných zrn pšenice ozimé, při zachování většiny hodnotných látek, jako jsou proteiny, sacharidy, nenasycené mastné kyseliny, minerální látky, vitaminy i vláknina. Vláknina příznivě ovlivňuje střevní peristaltiku, snižuje glykemický index potravin a je nezbytná pro růst a činnost střevních bakterií.
V porovnání s ovesnými vločkami se mi zdají tvrdší a kaši vařím déle, aby se vločky dostaly do požadované konzistence.

 Účinky a pozitiva: - vysoký obsah vlákniny

- bohatá na minerální látky draslík, železo, hořčík, křemík, fosfor a vitaminy skupiny B 
- prospívá srdci, trávení, pleti, imunitě, má protirakovinné a antioxidační účinky a příznivě působí na hladinu cukru v krvi



Myslím, že by to pro dnešní článek stačilo :) Vyjmenovala jsem všechny vločky, které jsem alespoň jednou použila v kuchyni a které mě oslovily. Snad jste se dozvěděli něco nového a máte inpiraci do kuchyně :)


V pondělí jsem se vydala na lov máslíček do Lidlu. Byla jsem tam brzy ráno, bylo jich tam ještě hodně, měla jsem velké štěstí :D Koupila jsem 3 kusy CRUNCHY a 4 kusy SMOOTH. Snad mi nějaký čas vydrží. Arašídové másla si většinou dělám doma, oloupu arašídy a pomixuji bez přidaného oleje a jiných věcí. Teď si alespoň na chvíli mixér odpočine :D 

Flavdrops, které přidávám do kaší 
kupuji zde

Které vločky používáte nejčastěji?
Byli jste taky na lovu máslíček? :) 


MOJE FACEBOOKOVÁ STRÁNKA ZDE
MŮJ INSTAGRAM ZDE 

Hezký zbytek víkendu
Wendy










Žádné komentáře:

Okomentovat